Més de 800 ciutadans i ciutadanes em van acompanyar el dia 14 de novembre omplint l’Auditori d’Atrium per celebrar el meu primer any a l’alcaldia. Vull agrair la seva assistència, com a mostra de suport de la meva trajectòria. En especial, als més de 70 representats de les entitats ciutadanes presents, que són l’ànima del poble. També vull mostrar el meu agraïment a les persones que em van acompanyar a l’imponent escenari, ciutadans i ciutadanes que s’estimen el seu poble i que em van desitjar sort però també van mostrar la seva exigència per què Viladecans segueixi millorant.
La seva participació és només un exemple. Vull ser l’alcaldessa de la proximitat, la que asseguri la participació ciutadana i millori els serveis de la ciutat, i per això necessito conèixer totes les opinions possibles. De fet, des dels primers dies de mandat, la meva activitat s’ha centrat en reunir-me amb totes les entitats de la ciutat, subratllant la importància que tenen les associacions locals, que creen vincle i comunitat. També, en aquest any, he visitat empreses, comerços i escoles, i m’he reunit amb tots els veïns i les veïnes que he pogut.
La proximitat és el contacte directe: és escoltar, és caminar, veure i tocar. És la millor manera que hi ha per prendre bones decisions. Aquesta proximitat es refereix tant a les persones com a l’espai públic, als barris, als carrers, al seu aspecte. Per això, també he decidit descentralitzar la meva activitat diària desenvolupant l’acció que el meu equip ha anomenat “L’alcaldessa al barri”, en la qual trasllado el meu treball setmanal en un barri diferent cada mes. Aquesta experiència m’està ajudant molt per desenvolupar la política del detall, per prioritzar el que els veïns i les veïnes m’expliquen sobre els seus carrers.
Vull també millorar el model d’atenció a la ciutadania de l’Ajuntament perquè una comunicació clara i senzilla no és només un dret; és el nostre deure. Una comunicació que està sent testada per un equip de 200 persones voluntàries testers, centrats en simplificar la relació entre Ajuntament i ciutadania. Amb els testers provem les eines digitals amb joves que no estan acostumats a fer tràmits amb l’administració, amb persones amb discapacitat, amb persones grans que poden tenir dificultat amb les noves tecnologies, perquè volem que siguin útils i intuïtives per a tots i totes.
A més de la proximitat i la participació, un tercer gran objectiu és la millora dels serveis públics. Crec i defenso els serveis públics, com l’única manera que tothom progressi i visqui millor. Aquest any hem incrementat notablement el pressupost destinat a la neteja de la ciutat. A més, desenvolupem la campanya “Barris a fons”, un programa que vol situar els barris al centre de la gestió municipal accentuant les polítiques de proximitat i reorganitzant els recursos destinats a la cura i neteja de l’espai públic.
També estem incorporant més agents en la Policia Local, comandada per Jordi Domínguez, un nou cap que té l’encàrrec de reforçar el paper de servei de proximitat del cos. Viladecans és una ciutat tranquil·la i segura, en la qual durant el 2024 van baixar els delictes en un 11 % respecte a l’any anterior. Hem de seguir en aquest camí i un dels aspectes que també em preocupa és la il·luminació dels carrers, que incrementarem amb una visió de gènere. Que cap dona o cap nen o nena passin inquietud per caminar per carrers o parcs il·luminats malament.
El futur de la nostra joventut també està en el centre de la meva gestió. Seguirem oferint i incrementarem els ajuts a joves perquè puguin continuar estudiant i farem més pisos de protecció oficial perquè es puguin quedar a viure a Viladecans. També la gent gran rep la meva atenció i el meu interès: l’atenció a la persones en situació de vulnerabilitat és cabdal, perquè no hi pot haver cap persona gran del nostre municipi que se senti sola i no tingui l’ajuda a casa que necessiti.
Gràcies a tots i a totes. Estic a la vostra disposició. Ens veiem al barri!
Olga Morales Segura
Alcaldessa de Viladecans

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada