diumenge, 15 de març del 2020

Soc jove i busco feina

Departament de RRHH

Una empresa qualsevol

08840 Viladecans


Benvolguts, benvolgudes,

Atès que la seva empresa gestiona amb eficàcia uns serveis qualssevol, els envio el meu currículum per tal que el tinguin en compte en cas que necessitin una professional jove i amb poca experiència.

Com poden comprovar al meu currículum, recentment he acabat els estudis en quelcom que encaixa en les tasques que es desenvolupen a la seva empresa. És per aquest motiu que no disposo d’experiència laboral en aquest sector. Tanmateix, sé que actualment hi ha moltes empreses que cerquen persones sense experiència per a emmotllar-les a la filosofia pròpia de l’empresa. El meu informe de vida laboral buit és una oportunitat per poder aprendre amb vostès d’acord amb les seves línies estratègiques.

Degut a la meva joventut, és possible que pensin que no sóc prou responsable i que els donaré problemes en el desenvolupament de les meves tasques. També pot ser que pressuposin que seré impuntual i que practicaré freqüentment l’absentisme. Això podria passar, és clar, però no deixa de ser un prejudici adjudicat a les persones joves. Pensin que tinc una llarga vida laboral per davant i podria treballar molts anys a la seva empresa. Un cop assolida la fluïdesa en la consecució de les tasques encomanades, podria optimitzar-les any rere any, de manera que esdevindria un important motor productiu per a vostès.

Tot i que la meva intenció és tenir una feina estable, els informo que es podrien aprofitar de mi amb contractes precaris i temporals, ja que no acostumo a tenir càrregues familiars. Per mi és més important anar adquirint experiència per tal de superar la fase estigmatitzadora que suposa la meva edat. Fins ara el Servicio Público de Empleo Estatal oferia un bon nombre de contractes bonificats per a afavorir la contractació de persones joves, però fa poc més d’un any van desaparèixer. Si volen, em poden fer un “Contracte de Pràctiques Ordinari”. És un tipus de contracte amb el qual vostès em podran pagar a partir d’un 65% del sou segons conveni durant el primer any i un 85% durant el segon any. A mi em suposa una desvalorització de la meva feina i una situació certament precària, però per a l’empresa és molt positiu, ja que s’estalvia de pagar molts diners. 

Tinguin en compte, també, que no tinc fills i filles que hagi de dur al metge o assistir a reunions de famílies a l’escola; això no els agrada gaire a vostès, les empreses. No tindran aquest “problema” amb mi. Però, això sí, en poden tenir d’altres: sé que no els agradaria pas que em quedés embarassada, ja que hauria d’agafar la baixa; aprofito per recordar-los que aquesta baixa és un dret.

Finalment, els recomano que prioritzin les competències que he adquirit al llarg de la meva vida d’estudiant, de filla, d’amiga i de participant a diverses entitats de la ciutat. Posin en valor la meva actitud: la meva predisposició a l’aprenentatge, la meva capacitat d’adaptabilitat i flexibilitat i el meu compromís amb l’empresa. Els meus títols i la meva experiència laboral no són garantia d’encaix a cap empresa. 

Agrairia tenir l’oportunitat de mantenir una entrevista personal per exposar els meus punts forts i les meves motivacions, així com ampliar la informació resumida en el currículum. 

 Atentament,

Una noia jove qualsevol

Telf. 6X5 2A 71 HG

(Transcrit per Laia Lligadas)