No fa gaire l’Ajuntament de Viladecans, a través de l’ateneu Pablo Picasso, ens ha reclamat, a aquesta revista, que ens poséssim al dia en temes de documentació. Els que formeu part d’entitats prou que ho sabeu: el pressupost de cada any, projectes, composició de la junta, etc. Les dades del registre, vaja.
Nosaltres ja fa uns quants anys que ens hem tornar mandrosos en aquest sentit. En realitat més que mandrosos ens sentim molt i molt incòmodes amb la nova burocràcia digital que per part de les administracions públiques a poc a poc va envaint la vida de les entitats. Per això, hem respost amb aquesta carta.
Benvolguts,
benvolgudes.
Moltes
gràcies per la vostra atenció i perdoneu el retard a respondre. És que volíem
parlar-ne amb la resta de membres de la nostra entitat. I aquesta és la nostra
resposta.
De fet
entenem molt bé que l’Ajuntament vulgui saber l’estat de les entitats. Respon a
una inquietud que compartim i durant uns quants anys hem anat funcionant
així... fins que ens hem encallat. En part per mandra, ho reconeixem. En part
perquè el fet que avui tota relació de les administracions públiques amb les
entitats hagi de ser forçosament digital no ens sembla gaire oportú. O, més
clarament, ens sembla un abús. Som conscients que no és una decisió de
l’Ajuntament de Viladecans, sinó que respon a d’altres mecanismes. Però ja
costa prou, com sabeu, trobar relleu a les juntes directives i trobar persones
que vulguin dedicar temps i esforç a la bona gestió de les entitats, com perquè
a sobre hagin de tenir unes habilitats informàtiques que no són a l’abast de
tothom i que en realitat creen ciutadans de primera i de segona i unes quantes
disfuncions.
Per
part vostra sempre hem rebut molt bon suport tècnic quan hem necessitat
formació, un ajut o hem fet una consulta. I us ho agraïm infinitament.
Ens
agrada molt participar, si podem, en les activitats formatives i col·laborar
amb altres entitats. La veritat és que la nostra pròpia activitat no té gaires
canvis: som un equip petit, un consell de redacció, amb poca renovació, els
membres del qual consten sempre en la portada de la revista. Després tenim un
bon nombre de col·laboradors, que no són socis de l’entitat, com tampoc no ho
són els centenars de subscriptors. No aconseguim recordar ni qui és el
president o presidenta. Jo sé que en soc la secretària. No tenim pressupost ni
solem demanar subvencions (ho hem fet alguna vegada). No volem tenir compte en
cap banc, perquè ens hem trobat que se’ns han menjat els estalvis i les
subvencions. Quan tenim alguna despesa (en tenim molt poques i encara esporàdiques),
l’afrontem entre tots, a parts iguals. I la nostra finalitat és que cada mes
surti la revista, cosa que hem fet ininterrompudament des de fa ja divuit anys.
Ho podeu comprovar aquí, al repositori de la Biblioteca de Catalunya.
Doncs
res més. Confiem que aquesta informació servirà per actualitzar les nostres
dades... Nosaltres ens ho prenem com una forma -discreta- d’objecció
burocràtica.
Gràcies per tot!
Mercè Solé
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada