Malgrat que encara no s’ha suprimit l’impracticable carril bici del carrer Àngel Arañó (autèntic homenatge a la inutilitat), el nostre Ajuntament ens sorprèn, encara que poques coses ens poden sorprendre ja, amb el nou conveni de col·laboració amb l’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) per a la implantació del servei públic de bicicletes Area Bicing en Viladecans.
Els ciutadans –ens diuen– disposaran de 200 bicicletes repartides en 25 estacions que connectaran la ciutat, inclosa l’estació de Renfe.
Diu el Sr. Alcalde que aquest servei facilitarà la mobilitat sostenible en la ciutat. Encara més, el president de EMT (gran coneixedor de la ciutat, especialment de les zones de Roureda, Montserratina, etc.) diu que Viladecans té una orografia adient per a aquest mitjà de transport.
Viladecans no és Barcelona (61.718 habitants enfront de 1.595.110 habitants segons la Diputació el 01.01.2007).
A Barcelona, la idea del servei de Bicing ha estat tot un encert, però a la vegada està donant molts problemes. Problemes que Barcelona pel fet de ser la ciutat que és, està solucionant a poc a poc.
Viladecans (o Sant Boi, o Gavà, etc.), no és Barcelona.
No hauríem d’intentar imitar les grans ciutats.
Hem de millorar la qualitat de vida dels nostres ciutadans, i per fer-ho haurem de fixar-nos en iniciatives d’èxit en altres municipis, però en municipis amb característiques similars al nostre.
Viladecans necessita millorar la circulació, el trànsit pels carrers de la ciutat, els embussos constants.
Necessita augmentar la freqüència de pas dels autobusos interiors (VB), necessita reactivar la línea 83.
Necessita solucionar de forma definitiva el paviment de la Rambla Modolell.
Necessita millorar substancialment la neteja i il·luminació dels seus carrers, places, parcs, jardins.
Necessita més seguretat, més presència de la Policia Municipal als barris.
Necessita de manera urgent ampliar les zones d’aparcament.
Necessita l’estació de Renfe que es mereixen els seus ciutadans (senzilla, sense luxes, però sense passar fred ni mullar-se).
Necessita asfaltar multitud de carrers, especialment l’Avinguda Generalitat (l’artèria principal), així com les voreres i els passos de vianants.
Necessita el tercer CAP.
Necessita, etc, etc.
Hem de prioritzar les nostres necessitats, els assumptes i problemes pendents de resoldre, els d’ahir i els d’avui.
I desprès, quan ja s’hagin resolt els temes pendents, quan ens haguem posat al dia, podrem deixar volar la imaginació i plantejar nous reptes, nous objectius per al futur.
Els ciutadans –ens diuen– disposaran de 200 bicicletes repartides en 25 estacions que connectaran la ciutat, inclosa l’estació de Renfe.
Diu el Sr. Alcalde que aquest servei facilitarà la mobilitat sostenible en la ciutat. Encara més, el president de EMT (gran coneixedor de la ciutat, especialment de les zones de Roureda, Montserratina, etc.) diu que Viladecans té una orografia adient per a aquest mitjà de transport.
Viladecans no és Barcelona (61.718 habitants enfront de 1.595.110 habitants segons la Diputació el 01.01.2007).
A Barcelona, la idea del servei de Bicing ha estat tot un encert, però a la vegada està donant molts problemes. Problemes que Barcelona pel fet de ser la ciutat que és, està solucionant a poc a poc.
Viladecans (o Sant Boi, o Gavà, etc.), no és Barcelona.
No hauríem d’intentar imitar les grans ciutats.
Hem de millorar la qualitat de vida dels nostres ciutadans, i per fer-ho haurem de fixar-nos en iniciatives d’èxit en altres municipis, però en municipis amb característiques similars al nostre.
Viladecans necessita millorar la circulació, el trànsit pels carrers de la ciutat, els embussos constants.
Necessita augmentar la freqüència de pas dels autobusos interiors (VB), necessita reactivar la línea 83.
Necessita solucionar de forma definitiva el paviment de la Rambla Modolell.
Necessita millorar substancialment la neteja i il·luminació dels seus carrers, places, parcs, jardins.
Necessita més seguretat, més presència de la Policia Municipal als barris.
Necessita de manera urgent ampliar les zones d’aparcament.
Necessita l’estació de Renfe que es mereixen els seus ciutadans (senzilla, sense luxes, però sense passar fred ni mullar-se).
Necessita asfaltar multitud de carrers, especialment l’Avinguda Generalitat (l’artèria principal), així com les voreres i els passos de vianants.
Necessita el tercer CAP.
Necessita, etc, etc.
Hem de prioritzar les nostres necessitats, els assumptes i problemes pendents de resoldre, els d’ahir i els d’avui.
I desprès, quan ja s’hagin resolt els temes pendents, quan ens haguem posat al dia, podrem deixar volar la imaginació i plantejar nous reptes, nous objectius per al futur.
Eulogi López
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada