El nostre alcalde té un cotxe oficial, amb xofer particular. Aquest estiu, l’he vist moltes vegades amunt i avall, i moltes reflexions m’han passat pel cap, algunes de les quals intentaré transmetre en aquest escrit.
Primerament, jo qüestiono la necessitat que a un alcalde d’un municipi com Viladecans li calgui un cotxe oficial. Crec que per assistir a les reunions que pugui tenir en diferents parts de la ciutat no necessita d’un cotxe oficial que el porti. Hi ha alternatives, com el Vilabús, la bicicleta, o anar a peu. Si les reunions són fora de Viladecans, crec que hauria de donar exemple i anar amb transport públic, com se’ns demana a la resta de ciutadans. I si ha de matinar per no fer tard a aquestes reunions, que matini, com fem la resta de ciutadans. Algú em va fer notar que és clar, les seves reunions són molt importants, i anar com una sardina al tren o a l’autobús, suar, i arribar tard a les importants reunions que segur que té, no dóna bona imatge. Jo també tinc importantíssimes reunions cada matí a les 8, amb 30 alumnes que volen aprendre, i m’he d’aixecar ben d’hora per si de cas el tren falla, i arribar a temps...
Acceptant, però, que realment al nostre ciutadà alcalde li calgui un cotxe oficial, l’altra reflexió que em faig és si ha de ser el cotxe que té. Es tracta d’un model de gamma alta, d’un empresa alemanya de prestigi, que té com a símbol unes anelles al morro del davant... ja sabeu quina empresa vull dir. Aquest model deu costar uns 40.000 euros, i és altament contaminant. És un cotxe que pretén marcar la diferència amb els altres, i que tenen normalment els empresaris, o la gent de molt diners. Vaja, crec que tot el contrari del que hauria de transmetre una persona i un govern socialista.
Crec que si realment calgués cotxe oficial, el nostre alcalde hauria de tenir un Seat, per coherència ideològica i econòmica. Què té de dolent tenir un Seat Arosa, per exemple, de cotxe oficial: és un Seat, fet a Martorell, consumeix poc i per tant emet pocs gasos d’efecte hivernacle. A la Seat, empresa situada a Martorell a la qual treballen molts ciutadans de la comarca del Baix Llobregat, tant el govern de la Generalitat (en l’època de CiU) i el central (en l’època de Felipe González, i per tant socialista) han invertit molts diners per redreçar la situació d’aquesta empresa automobilística. Seria per tant coherent, més correctament, de sostenibilitat econòmica i social que el cotxe oficial de l’alcalde fos d’aquesta empresa, que tant treballadors té de Viladecans. Si els Seat no són uns cotxes del gust del nostre ciutadà en cap, l’altra alternativa que proposo és que adquireixi un cotxe híbrid, i doni exemple de sostenibilitat. Tot i que el millor exemple de sostenibilitat seria que anés en transport públic. De ben segur que si ho fes, la visió que tindria de Viladecans seria molt diferent, i veuria la seva acció de govern amb uns altres ulls.
Acabo amb anècdota. Mentre feia de voluntari a la locució del camp de bèisbol en la darrera Copa d’Europa de seleccions, celebrada a començaments de setembre a Viladecans, vaig anunciar diverses vegades: “Aquest campionat és un Green Event, respectuós amb el medi. Si us plau dipositin en els contenidors corresponents les escombraries. Accedeixin a l’estadi en transport públic, i si ho fan en cotxe, comparteixin-lo amb amics”. L’alcalde hi accedia amb el cotxe oficial. Tot un exemple d’insostenibilitat i poca coherència ideològica.
Jordi Mazon Bueso
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada