Demanar cita, sol·licitar la baixa, descarregar un informe clínic, renovar el pla de medicació: ¿tot això ho podem fer des de casa sense anar ni trucar al CAP?
Si, per a alguns, demanar
cita al metge, comprar per Internet o emmagatzemar un document al núvol forma
part de la seva vida quotidiana, per a d’altres, això suposa una utopia per no
disposar ni dels dispositius necessaris ni de les competències bàsiques per
fer-ho.
Això és degut a l’existent
bretxa digital, és a dir, la desigualtat que hi ha entre diversos grups de
població pel que fa a l’accés, ús i impacte de les noves tecnologies de la
informació i comunicació (TIC).
La tecnologia afecta tots
els aspectes de la nostra vida, però hi ha
un grup de població, la més vulnerable, que han arribat més tard al canvi i,
per tant, no ha rebut cap mena de formació en competències digitals
—una bretxa que creix encara
més si unim factors com
l’edat avançada i/o les desigualtats econòmiques i geogràfiques.
Quin paper té el teu gestor sanitari o el teu referent
digital?
Les Tecnologies de la
Informació i la Comunicació (TIC) ofereixen oportunitats i millores al dia a
dia de les persones, però també intensifiquen i perpetuen desigualtats socials
preexistents.
Per aquest motiu els
professionals administratius de la teva àrea de salut del CAP Maria Bernades,
Cap Mas Font i Cap Montbaig, estem treballant per donar atenció a les persones
més vulnerables tecnològicament i lluitar contra la barrera digital.
Aquests professionals
s’encarreguen de resoldre tots els dubtes que es puguin presentar, i donar
informació personalitzada al pacient sobre els tallers i cursos disponibles.a
la seva ciutat.
Unitat d’atenció a la ciutadania Viladecans
PROTEGIM A LA CIUTADANIA
DE L’ERA DIGITAL
La bretxa
digital és una realitat que afecta a moltes persones i té un impacte
significatiu en la seva vida quotidiana.
Cada vegada són
més freqüents les queixes de pacients relacionades amb la dificultat per
contactar amb els professionals sanitaris amb la sensació que les consultes
telemàtiques ofereixen més agilitat en la programació que els canals
‘’tradicionals’’.
Es feina
essencial treballar per reduir aquesta bretxa i garantir una societat més
igualitària i inclusiva.
SAPS
QUÈ ÉS EL SERVEI D’INCLUSIÓ DIGITAL?
Els
professionals d’atenció primària i comunitària han impulsat la creació d’un nou
model de servei adreçat a totes aquelles persones que presenten dificultats en
l’ús de l’aplicació de La Meva Salut i/o de les noves tecnologies.
Demana al CAP pel teu gestor
sanitari o pel referent en tecnologies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada