dissabte, 15 de juny del 2024

La Bretxa Digital en sanitat

 Demanar cita, sol·licitar la baixa, descarregar un informe clínic, renovar el pla de medicació: ¿tot això ho podem fer des de casa sense anar ni trucar al CAP?

Si, per a alguns, demanar cita al metge, comprar per Internet o emmagatzemar un document al núvol forma part de la seva vida quotidiana, per a d’altres, això suposa una utopia per no disposar ni dels dispositius necessaris ni de les competències bàsiques per fer-ho.

Això és degut a l’existent bretxa digital, és a dir, la desigualtat que hi ha entre diversos grups de població pel que fa a l’accés, ús i impacte de les noves tecnologies de la informació i comunicació (TIC).

La tecnologia afecta tots els aspectes de la nostra vida, però hi ha un grup de població, la més vulnerable, que han arribat més tard al canvi i, per tant, no ha rebut cap mena de formació en competències digitals —una bretxa que creix encara més si unim factors com l’edat avançada i/o les desigualtats econòmiques i geogràfiques.

Quin paper té el teu gestor sanitari o el teu referent digital?

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) ofereixen oportunitats i millores al dia a dia de les persones, però també intensifiquen i perpetuen desigualtats socials preexistents.

Per aquest motiu els professionals administratius de la teva àrea de salut del CAP Maria Bernades, Cap Mas Font i Cap Montbaig, estem treballant per donar atenció a les persones més vulnerables tecnològicament i lluitar contra la barrera digital.

Aquests professionals s’encarreguen de resoldre tots els dubtes que es puguin presentar, i donar informació personalitzada al pacient sobre els tallers i cursos disponibles.a la seva ciutat.

Unitat d’atenció a la ciutadania Viladecans

PROTEGIM A LA CIUTADANIA DE L’ERA DIGITAL

La bretxa digital és una realitat que afecta a moltes persones i té un impacte significatiu en la seva vida quotidiana.

Cada vegada són més freqüents les queixes de pacients relacionades amb la dificultat per contactar amb els professionals sanitaris amb la sensació que les consultes telemàtiques ofereixen més agilitat en la programació que els canals ‘’tradicionals’’.

Es feina essencial treballar per reduir aquesta bretxa i garantir una societat més igualitària i inclusiva.

SAPS QUÈ ÉS EL SERVEI D’INCLUSIÓ DIGITAL?

Els professionals d’atenció primària i comunitària han impulsat la creació d’un nou model de servei adreçat a totes aquelles persones que presenten dificultats en l’ús de l’aplicació de La Meva Salut i/o de les noves tecnologies.

Demana al CAP pel teu gestor sanitari o pel referent en tecnologies.