diumenge, 15 de febrer del 2015

PREGÀRIA LAICA (Just abans de Carnestoltes)

SENYORA dels llibres, de les aventures dels sentits, de les emocions i de la bellesa...

QUE ELS MEUS ULLS vegin el cel blau, la cara dels qui estimo, els escriptors que segueixo, els intèrprets que millor em fan viure una altra vida,  i també els paisatges i llocs benvolguts que em donen serenor...

QUE LA MEVA ÀNIMA senti el poder dels pirates antics, heroics, fascinants, amb rostre de dolents però sempre molt humans...


QUE EL MEU COR rebi els pensaments, les idees i l’amor dels altres, que sempre poden ensenyar-me alguna cosa més per anar avançant cada dia...

QUE ELS MEUS PENSAMENTS s’enriqueixin d’amistat,  de coratge per no tenir pors, de les paraules velles i les paraules noves que transmetem als qui ens llegeixen...

QUE ELS MEUS SILENCIS estiguin tan plens que no calguin les paraules i amb una sola mirada puguin dir-ho tot...


QUE LES MEVES ACCIONS no perjudiquin ningú i, si ho fan, mai no hagi estat una intenció buscada.

SENYORA dels boscos, el mar i la música, dels balls i els somriures, de les imatges que ens porten records...

VULL VIURE per ser feliç i aportar alguna cosa bona als qui m’envolten...


CAMINAR amb el cap ben alt sempre i que res no representi un obstacle, sinó tot el contrari: una crida a seguir progressant i, així,

SENTIR que, potser, puc, humilment, deixar una estela rere meu, una empremta a la sorra, un somriure en uns llavis...

QUE, quan jo ja no sigui, serveixin per a una petita conversa sobre mi i una càlida abraçada dins del cor d’un altre.

AMÉN! 


NOTA: Mai no havia pensat en escriure una pregària però, en una pràctica del Taller de Diari Creatiu de l’Ajuntament de Viladecans, impartit per la coordinadora Mònica Cano a la Biblioteca de Viladecans l’any passat, em vaig adonar que era possible. Potser com tot el que ens proposem.

Patrícia Aliu

patri.aliu@gmail.com