dimecres, 15 de juliol del 2015

Castelló, festes de barri i festa de l’aigua, un juny mamullat

Per primera vegada, una Mamullada de nit. Jo i els meus nois i noies de la Colla, 

haguéssim preferit haver fet la primera Mamullada de nit a la nostra Vila però uns amics de Castelló, Botafocs, que havíem conegut a Sant Vicenç dels Horts, van insistir en compartir amb nosaltres la Nit de Sant Joan. 

Botafocs, un grup de diables de Castelló, que va fent una gran labor de cultura popular a Castelló volia alguna cosa diferent per a aquesta nit. Després d’anys d’absència, l’Associació en col·laboració amb Acció Cultural, ha recuperat la tradició d’encendre aquesta Flama, símbol de l’unitat nacional des Països Catalans.

Acompanyats pels Dolçainers i Tabalers del Grau i la Unió Musical del Grau vam portar la festa pels carrers del Grau de Castelló.

Els nostres amics volien que aquesta nit màgica fos una barreja entre el foc de les fogueres, la pólvora i l’aigua que en aquest esdeveniment hem fet realitat nosaltres. Una bona combinació en un correfoc diferent on es barrejaven les carretilles i la pirotècnia amb les meves ruixades d’aigua. 

La gent que vaig conèixer a Castelló no només era molt agradable sinó que es va mullar i molt en aquesta festa.

Una revetlla diferent, ja que allà el dia de Sant Joan es laborable però, amb un vespre-nit que vam passar molt contents i divertits i sobre tot mamullant.

Aquest mes vaig una mica estressat però content, i és que per una part he sortit molt i això m’ha fet treballar molt tirant aigua, però per l’altra content per haver participat també d’una molt bona Festa de Barri a Can Palmer jugant amb els nens i nenes sobre l’escuma i sobretot d’haver estat en una nova activitat lúdico-festiva, la Festa de l’Aigua a la Plaça Europa.

La Festa de l’Aigua ha estat una activitat de jocs d’aigua que han organitzat els Caus Sant Joan, L‘Espiga i Garbí i la meva Coordinadora d’Entitats i en la qual jo m’he encarregat de llançar molta aigua des de la meva trompa. 

L’estiu continua i no sé si sortiré algun cop més o dormiré una “gran migdiada”, del meu tamany, per agafar forces per a una Festa Major que cada cop tenim més a prop.

Vilamut, el vostre Mamut.