dijous, 3 de gener del 2013

La guia del discapacitat


El 29 de novembre al Pau Picasso es va presentar la Guia de la discapacitat. Una guia que es pot trobar a internet, com deia la Idoia, regidora de l’Ajuntament de Viladecans que va obrir l’acte. La regidora va fer una àmplia explicació sobre el tema i sobre el que es pot trobar a la guia.
I ara, anem al més important: l’Angelita (per Asdivi), la Maria Antònia i jo  (per Caviga) vam prendre part en una taula rodona. I la gent ens va fer diverses preguntes: com vivíem la discapacitat, amb qui vivíem. A mi em van preguntar quins esports fèiem a Caviga i vaig explicar que al pati juguem a bàsquet o a futbol i que fa unes quantes setmanes es va fer un campionat esportiu en què hi havia bàsquet, petanca, bitlles i futbol. Jo em vaig apuntar a futbol perquè m’agrada molt.
La Maria Antònia va explicar que al febrer farem l’obra de teatre que vam fer al Teatre al carrer a l’Àtrium i que li feia molta il·lusió.
La meva cunyada em va demanar que expliqués les meves classes de guitarra. Jo vaig a música amb un professor que es diu Ramon Muro, els dillus i els dijous. I tinc dues companyes que es diuen Paula i Ana, i els dijous ve un noi que es diu Rubén i ara estic aprenent a tocar “Carros de Foc” puntejant, i més endavant ja veurem. 
També ens van preguntar si els discapacitats teníem els mateixos drets que les altres persones, i vam dir que sí, i que si algú pensa que no, està molt equivocat.
A l’Angelita la van felicitar pel seu esperit de lluita a la piscina. L’Angelita va explicar que vivia sola i que anava a comprar sola. Va a botigues que ja la coneixen i l’ajuden a obrir el moneder.
Va ser un acte preciós. No era un festival, però s’hi assemblava una mica. Al principi a la gent li va costar participar, però després estaven molt engrescats. La Idoia va haver de posar punt i final a les preguntes i ens va felicitar a l’Angelita, a la Maria Antònia i a mi. I ens van demanar de fer-nos una foto tots quatre.
Jordi Lligadas