dimarts, 15 d’octubre del 2019

HIVERN A LES GOLFES.


 Quan he obert la porta de casa meva

no m’han calgut les claus,

m’empenyia una força,

una força desconeguda

i els meus peus no podien estar quiets,

han pujat cada graó

de l’escala de fusta mig menjada 

amb impaciència i delit.

Sobtadament s’ha creuat  

l’olor de l’hivern,

d’aquell hivern ple de melangia

d’olor a llenya de la llar,

de l’escudella que feia la mare 

i d’aquell record d’enyorança.   

Quan pujava les escales

un dels peus s’ha quedat nu,

i res ha ofegat el meu alè 

per avançar escales amunt,

de cop i volta han restat aquietats  

m’he aturat davant les golfes,

m’he tapat els ulls clucs

amb les mans descloses, 

he respirat profundament

i he fet el primer pas.     

Al bell mig de les golfes

hi ha un enigmàtic calaix que m’espera,

i sense pensar-m’ho 

m’hi apropo amb placidesa,      

i quan l’acarono m’ofereix un paper,   

els meus dits dansen sobre aquest full

em demanen quelcom per escriure,

però jo no tinc res per estendre

cada paraula imperfecta 

que em va dictant el meu inconscient. 

Aleshores pinto el meu cor

amb un pinzell inexistent,

un bell paisatge

que és on jo ara visc 

només per uns instants,    

el meu sorprenent  hivern.

Asseguda en el sòl de les golfes

la mirada em fa girar el cap, 

vers una  paret menjada per la humitat

on reposa una petita escletxa;  

de cop i volta l’estança  ja no és tan fosca

s’ha il·luminat d’una llum incandescent, 

ja no tinc tan de fred,

s’ha endinsat un raig de sol

embolcallant el meu ésser   

amb la capa de dolcesa

del meu estimat hivern.