dimarts, 15 de setembre del 2020

estranyesa

 Ells no es comportaven abans com ho fan ara. A vegades es trobaven tan de gust a casa que els costava sortir. Ara s’hi passen moltes hores, però sembla que hi estan obligats, i el que m’estranya és aquest afany perquè els acompanyi tan sovint a passejar quan abans hi havia cops que els feia mandra. 

Cada dia estan de pitjor humor, encara que fan el que poden per passar el temps: sense sortir de casa, canten, ballen, fan esport i cursos parlant pel mòbil o l’ordinador amb gent que no conec i que sembla que estiguin al costat nostre al menjador. A vegades se’ls sent o se’ls veu amb dificultats, i tots diuen que la connexió no va bé. No sé a què es refereixen.

Ells també preparen pa i pastissos com mai abans, i ho fan sovint i amb ànsia, fins al punt que s’estan engreixant a marxes forçades. Tal vegada per això m’empenyen a sortir amb més freqüència. Ja n’estic una mica farta, la veritat. Els nens de casa no van a l’escola, se’ls ha d’estar entretenint tota l’estona fent estels, pintant, jugant o amb activitats que els pares anomenen ‘educatives’. S’enfilen per les parets de tant estar tancats i els pares també, que, per cert, discuteixen i es barallen més com més temps passa en aquesta situació que no entenc. Jo ja no sé ni com ni on posar-me, i estic avorrida de fer tantes monades per a ells, que es passen dia rere dia ficats a casa. 

No sé què succeeix, què és el que ha canviat des de fa més de dos mesos. És un misteri. Encara que potser el més estrany és que no veuen a la família que no viu a casa i que cada cop que surten es posen una espècie de morrió una mica semblant al meu. Estic preocupada. Només espero que algun dia tot això s’acabi. Tornarem algun dia a la normalitat?

Patricia Aliu

patri.aliu@gmail.com