dijous, 15 de desembre del 2016

Del Viladecans Experience al Bee Happy Viladecans

Després de la inauguració del Viladecans The Style Outlets, ara l’Ajuntament ha posat en marxa el ViladecansExperience amb el qual es vol fer que els compradors del centre comercial s’animin a quedar-se per aquí fruint de la nostra gastronomia, els nostres edificis medievals o els nostres espais naturals. Com diu l’anunci, és el millor que es pot fer després de tres hores de shopping. 

Per aquestes mateixes dates, el nostre Ajuntament ha presentat, durant la celebració a l’Hospitalet del Smart City Expo Word Congress la iniciativa Bee Happy Viladecans, una iniciativa que consisteix a utilitzar les abelles com a bioindicadors de la contaminació en el municipi.

Les dues iniciatives estan molt bé, sens dubte. Però nosaltres ens preguntem: ¿segur que calia posar-hi noms en anglès? ¿i segur que a l’anunci calia parlar de shopping en comptes de posar “compres”, que és el que diu la gent?

No, no és que el nostre Ajuntament s’hagi venut a la colonització lingüística anglosaxona. És que s’hi ha venut la societat sencera. Molt parlar de si català o castellà, però estem destrossant les nostres llengües a cop d’infiltracions de la llengua del poder mundial. Perquè, fixeu-vos, quan Barcelona va decidir muntar un servei públic de bicicletes, el va anomenar Bicing, un híbrid que vol semblar anglès, perquè quedés més dinàmic i modern. ¿Segur que calia? 

I ja ho heu vist, a finals de novembre tots de bòlit amb el Black Friday, que no és el mateix que les targetes black però que sona semblant. ¿No creieu que això ho hauríem d’aturar?