Els nipons han aconseguit trobar, i fins i tot destacar,
la bellesa del que no està “perfecte”, del que és inacabat, del que té
fractures o esquerdes, o bé un motiu gràfic mal resolt, com és el cas de la
meva tassa. En les darreres dècades, Occident està vivint i assumint moltes
influències d’Orient en gairebé tots els aspectes vitals, des de la gastronomia
fins a la decoració, passant per la música, l’art o les maneres d’existir.
Països com la Xina, el Japó o Corea són, a més de gegants econòmics i tecnològics
molt presents en el nostre dia a dia, llocs amb ritus ancestrals que ens poden
ajudar a canalitzar millor la nostra manera de veure la vida sense la pressió
de l’entorn.
En aquesta societat de la pressa, la superficialitat i la
reflexió ràpida, anem darrere de la perfecció amb ajuda de màquines i sistemes
automàtics i innovadors que cada vegada ens solucionen més la vida i ens fan
progressar. Vivim en un món on tots hem d’aspirar al màxim, potser, però no
només a això, sinó també a l’excel·lència. Estaria bé aprofitar les
imperfeccions com a oportunitats i no com a llast, no amagar-les, perquè elles
ens diferencien, i inundar-nos d’autoestima per sentir-nos lliures de ser imperfectes.
Perquè, ja ho sabeu, com diu Osgood (Joe E. Brown) a Jerry-Daphne (Jack Lemmon)
al final del clàssic de Billy Wilder “Some like it hot”, ningú no és
perfecte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada