Hi ha títols que poden destacar per la seva mecànica
(forma de jugar, regles...), però altres disposen d’un apartat il·lustratiu que
meravella a qui juga quan estan desplegats a taula. En Tang Garden el tauler
de joc comença només amb la lloseta d’inici, la qual conté porcions d’aigua,
vegetació, pedra i camí. A mesura que la partida avança
els jugadors van afegint-hi més i més llosetes de jardí, conformant una
imatge meravellosa. Aquestes llosetes s’han de col·locar de tal manera
que: aigua coincideixi amb aigua; vegetació amb vegetació;
pedra amb pedra; camins amb camins. En aquest
sentit recorda molt el joc Carcassonne, on les llosetes es posen
també de tal forma que el paisatge tingui una coherència evident, com si
estiguessis fent un puzle.
La col·locació de llosetes propicia l’aparició de
posicions on posar diferents elements decoratius com són: arbres,
peixos, ocells, ponts, templets, lotus i peònies.
Així doncs, quan és el teu torn has de decidir entre dues opcions: construir
el jardí, que es agafar una lloseta de jardí y posar-la al tauler,
com s’ha explicat abans; col·locar decoració, que és robar una quantitat
determinada de cartes de decoració i triar-ne una. Quan tries una carta
de decoració has de posar l’element decoratiu que indica al tauler,
a una de les posicions vàlides. Hi ha llosetes de jardí que et permeten
col·locar ponts, d’altres que disposen de àrees on posar arbres...
fins i tot n’hi ha algunes en què
no pots posar res de res. No obstant, les cartes de decoració que vagis
triant les guardes davant teu cap amunt, ja que quan la partida acaba donen
punts. Per exemple; cada parella d’ocells i peixos que tinguis
son 6 punts; si tens 3 arbres diferents rebràs 9 punts, mentre que si
tens els 5 que hi ha seran 25; cada pont són 2 punts...
Col·locar llosetes de jardí al tauler de joc té
també una altra funció. Cada jugador disposa d’un tauler de jugador on
ha d’intentar avançar el màxim possible en cadascuna de les pistes que hi ha en
ell. Aquestes pistes estan dedicades a l’aigua, a la vegetació i
a la pedra. Això vol dir que quan poses una lloseta de jardí al tauler
i ajuntes aigua amb aigua, vegetació amb vegetació i
pedra amb pedra, avances en la pista o pistes corresponents del
teu tauler de jugador, en funció de les unions que hagis fet. Per tant,
si jo poso una lloseta en el tauler de tal manera que faig
coincidir pedra amb pedra per una banda i per un altre costat
uneixo aigua amb aigua avançaria en les pistes d’aigua i pedra.
Avançar en les pistes és necessari perquè és el que permet fer l’acció opcional
d’influir a un personatge.
Tots els jugadors comencen la partida amb un personatge
inicial al davant. Tots tenen una habilitat que sempre està activa
mentre estiguin davant d’ells. Per posar un exemple, la Nena et dona dos
punts cada cop que col·loquis ocells o peixos al tauler.
Quan s’avanci prou en les tres pistes del tauler de jugador es pot ficar
un personatge al tauler de joc, sempre que hi hagi un lloc
apropiat per fer-ho. Hi ha llosetes de jardí que tenen posicions on
posar personatges, però també es poden col·locar dins dels templets i
a sobre dels ponts. Ficar un personatge al tauler implica
guanyar punts al final de la partida si fas que vegi el que vol veure. Això
s’anomena vista preferida. Seguint amb l’exemple de la Nena, a
ella li agrada veure paisatges on hi hagi animals i et donarà dos
punts per cada un que vegi. Cal tenir present que si poses un personatge al
tauler de joc, la seva habilitat deixa de tenir efecte durant la
resta de la partida.
Els paisatges són un altre tipus de lloseta que
es posen en cadascun dels costats del tauler de joc, fora del terreny on
es fiquen les llosetes de jardí. N’hi caben dos de grans i tres de
petits per costat i es comença la partida amb un de petit ja posat en cadascun.
Els paisatges tenen diferents símbols que representen animals, cascades,
dracs, construccions... i els pots col·locar al costat que
vulguis quan retires del tauler de joc una fitxa de paisatge al
posar una lloseta de jardí a sobre d’ella. Aquestes fitxes de
paisatge es fiquen durant la preparació de la partida en el tauler de
joc en unes caselles concretes.
Al posar el personatge al tauler decideixes
cap a quin costat mira. D’aquesta manera és com es crea el que anomenem línia
de visió. La línia de visió d’un personatge va des de la lloseta
de jardí on es troba col·locat fins a l’última que hi hagi seguint en línia
recta. Al final de la partida reps punts per cada element decoratiu (arbres,
templets, peixos...) que vegin els personatges que tu has posat al tauler.
A més, tots els paisatges que hi hagi en aquell costat del tauler de
joc entren també dins de la seva línia de visió. Per tant, un personatge
et donarà més o menys punts en funció de quants elements decoratius tingui
dins de la seva línia de visió, així com quants símbols hi hagi dels que
vol veure (vista preferida) entre tots els paisatges que hi hagi
en el costat al qual estigui encarat.
Cristian Becerra (El Dado Dorado)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada