dissabte, 28 de gener del 2012

Millorar la gestió dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya


Aquí us faig arribar aquestes peticions signades, amb data del passat 2 de desembre, per les entitats  Bici Baix Llobregat i Sant Boi Camina:
“Les associacions Bici Baix Llobregat i Sant Boi Camina volen donar a conèixer la problemàtica que presenta la saturació dels trens dels Ferrocarrils de la Generalitat en les hores punta al Baix Llobregat.
En els dies feiners van molt plens de gent que va a treballar, la situació s’agreuja en els trens que abans d’arribar a Sant Boi de Llobregat, els qual ja arriben de gom a gom. Això provoca moltes incomoditats als passatgers, i si es porten objectes com carros, cotxets o bicicletes, encara fa que hi hagi més limitacions d’espai.
També creiem que aquestes situacions s’agreujaran en els propers mesos, sobretot en el 2012, quan es talli la circulació de vehicles a Sant Boi de Llobregat per a fer les connexions amb la Ronda del Litoral. Ja que el trànsit motoritzat, sigui en vehicles particulars o públics, no podrà absorbir-se per les carreteres. El desplaçament d’usuaris cap al tren serà més important, i augmentarà la saturació amb l’increment dels riscos per als passatgers.
Per a solucionar aquests problemes demanem que s’afegeixin noves unitats de tren durant la circulació en hores punta dels dies laborables. Fem aquesta petició especialment per a la Línia 8, des de Molí Nou a Barcelona, ja que presenta un efecte d’embut fins que arriba a les estacions de les línies de Metro per a fer els transbords. Cert que potser en altres hores amb menys viatgers es plantegin reduccions en la freqüència i horaris de les línies, però això no té sentit en les hores punta, quan la relació de cost per usuari està optimitzada.
Fem aquesta petició amb la suficient antelació perquè els responsables de l’empresa dels FGC, els alcaldes afectats, amb presència al consell dels FGC, i les administracions públiques corresponents prenguin les mesures demanades, com per exemple, la comanda de més material ferroviari”.
Sergi Turiella