La mobilitat sostenible i cívica ha estat un dels eixos principals que des de la regidoria de mobilitat de l’ajuntament pretenem impulsar. Promoure maneres més sostenibles i saludables que el motor d’explosió per desplaçar-nos dins del nostre municipi, és una de les tasques prioritàries. Fa poques setmanes va finalitzar la construcció del carril bici i vorera de vianants que uneix el camí del Mar amb el Remolar, a través del traçat de l’antiga C-31. Aquest carril bici, finançat parcialment per l’AMB, té aproximadament 1 km de llargada, es troba segregat de la calçada, té dos sentits de circulació per a bicicletes, i una zona per als vianants, i és el primer d’aquestes característiques que es construeix a Viladecans.
Aquest carril bici però, és quelcom més que un simple carril bici, per dues raons bàsiques:
En primer lloc, perquè ens acosta a un dels tresors que tenim a la nostra ciutat, com ho és la zona del Remolar, la platja verge de cal Francès, la zona protegida humida Natura 2000, i la pineda ben densa a tocar de les dunes litorals, a l’interior de la qual hi trobem edificis singulars i destacables com ca la Pilar, de l’arquitecte Puig i Cadafalch. Arribar-hi tot passejant en bicicleta o caminant no era però una tasca fàcil ni recomanable, ja que l’únic accés estava pensat per al motor d’explosió, a través de l’antiga C-31, i on el vehicle d’explosió s’ha de quedar estacionat en una zona d’aparcament a l’entrada del Remolar. Queda encara més d’1 km fins arribar al cor del tresor i la platja. La bicicleta però, sí que hi pot entrar, fins a la mateixa platja de cal Francès... la cosa complicada, però, era paradoxalment arribar amb bicicleta fins a l’entrada del Remolar.
Aquest carril bici i vorera per vianants permet arribar des de la plaça de la Vila fins a l’aparcament de bicicletes del Remolar, ja dins de la zona protegida, i fins al mirador de la platja de cal Francès, ja a la mateixa platja, de forma segura, segregada de la calçada. Això permet que els veïns i veïnes, les famílies de Viladecans, s’hi puguin acostar caminant o en bici, i descobrir aquest espai únic. Conèixer-lo és el primer pas per no obviar-lo ni oblidar-lo, respectar-lo i fer-nos-el nostre.
En segon lloc, aquest carril bici ens deixa a uns 150 metres de connectar amb el carril bici de l’aeroport, el qual volta la ciutat aeroportuària (arriba fins la T1 i el municipi del Prat). La titularitat d’aquest tram de l’antiga C-31 entre el Remolar i l’aeroport és d’AENA, amb la qual no ha estat possible fins al moment poder arribar a un acord perquè es pugui continuar aquests 150 m ciclables i connectar així els carrils bici de l’aeroport i del Remolar. Les perspectives són bones, però, i ben aviat creiem que podrem tenir culminat aquest darrer tram. Això permetrà posicionar Viladecans com a una de les portes d’entrada ciclo-turístiques del Delta del Llobregat, ja que una de les boques de sortida de la L9 del metro es troba al costat del carril bici de l’aeroport. Barcelonins i barcelonines que vulguin acostar-se en bicicleta al Remolar o la platja de la Pineda, al nucli de Viladecans o a diferents zones del Delta del Llobregat ho tindran més fàcil a partir d’ara. I a la inversa, els viladecanencs i les viladecanenques que vulguin anar en bicicleta, per exemple a l’Eixample, també ho tindran més fàcil. És per tant, un carril bici que ens acosta al metro i a Barcelona.
Jordi Mazon
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada