Una altra passatgera, més
prudent que no pas jo, pregunta si realment va a Cornellà. I un joveníssim
xofer, ens ho confirma i ens diu que som les dues primeres passatgeres del
primer recorregut del primer bus M5. També ell s’estrena com a conductor i com
a treballador. “És la primera sorpresa agradable que em dona Avanza”, dic. “És
que no és Avanza, em respon el conductor”. I no, és Monbús-Juliá, amb un
autobús gran i nou de trinca. De fet, Avanza i Monbús són “tal para cual”, però
reconec que em fa il·lusió.
El bus M5 fa avui el
recorregut Gavà-Cornellà, però en breu –em diu el xofer– farà Castelldefels
Cornellà. Cada deu minuts, diu a la parada.
Bona idea, en qualsevol
cas. L’arribada a Cornellà et permet comunicar-te via Renfe amb l’altra banda
del riu cap al Penedès, cap a Manresa i cap al Maresme, passant, si vols pel
cor de Barcelona. Tens la línia blava de metro i el tramvia. Cotxes nous, xofers
engrescats... Ara només falta que mantinguin realment el que prometen.
De fet aquest enllaç
llançadora amb Cornellà no és nou. La Mohn, quan Renfe i FFCC van encallar-se
amb la construcció de l’Ave, va posar en marxa una nova línia que feia això
mateix i que no recordo com se deia. Van jurar que no era circumstancial, però va
desaparèixer quan es va normalitzar la situació. Bé, normalitzar és un dir,
perquè la normalitat al Baix vol dir ensurt rere ensurt.
Mercè Solé
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada