dilluns, 15 de gener del 2024

L’estrella valenta

 

El meu pare em parlava cada nit d’una estrella que brillava més que cap. Era la que ell estimava més, i un dia me la va voler deixar en herència. Deia que, quan em sentís sola, esperés a les hores que la llum comença a deixar-nos. Que la mirés llargament i pensés que l’estrella em parlava. Així estaria més acompanyada.

Què em va arribar a dir? Van passar setmanes fins que la vaig sentir:

– Sigues valenta, tal com jo ho soc. Estic sola, encara que envoltada d’estrelles com jo, i de vegades em consolo pensant que no ho estic tant, perquè vosaltres, els homes i dones, em mireu ocàs rere ocàs. I en clarejar, també.

Al planeta més proper a la Terra sempre se l’ha conegut amb el nom de l’estel del matí. Encara que Venus és igualment visible a simple vista al capvespre, després de la posta de sol i durant les primeres hores de la nit.

Si mireu cap a l’Oest, mitja hora després de l’ocàs, podreu veure clarament una estrella molt blanca i brillant. És l’astre nocturn més brillant després de la lluna. Com el meu pare, el més brillant de la meva galàxia. Per més anys que passin, no deixa mai d’arribar-me la seva llum.

Patricia Aliu
patri.aliu@gmail.com