L’any 1981 va ser testimoni d’una pel·lícula de sèrie B dirigida per Sam Riami anomenada Evil Dead (Posesión Infernal en castellà). Un grup de cinc estudiants universitaris se’n van a una cabana abandonada enmig dels boscos de Tennessee per passar el cap de setmana. Resulta que aquest va ser el lloc on vivia temps enrere un arqueòleg, que va tenir la genial idea de gravar alguns fragments del Necronomicón (el llibre dels morts) en una gravadora. La cinta és reproduïda per un dels joves, despertant així als esperits malèfics que habiten el bosc. Aquests dimonis posseeixen als vius, convertint-los en una mena de no-morts que persegueixen tot ésser vivent per eliminar-lo. Aquesta pel·lícula pertany a una trilogia, que té com a segona part Evil Dead II (Terroríficamente muertos) i Army of Darkness (El ejército de las tinieblas) com a tercera. L’any 2013 va sortir un remake de la primera part, Evil Dead, de la qual va sorgir la idea del joc de taula que avui us porto.
A The Possession vas
alternant entre el paper d’una persona viva normal i un posseït.
Quan ets una persona el teu objectiu és trobar pàgines del Necronomicón
arreu de la cabana per cremar-les en un dels quatre altars que
hi ha. Quan ets un posseït has de perseguir als vius per obtenir trofeus
al fer-los ferides. Com s’acaba la partida? Si una persona crema com
a mínim una de les pàgines del llibre maleït, guanya immediatament i la
partida finalitza. Una altra forma de que aquesta acabi és que tothom sigui posseït
al mateix temps. En aquest cas el guanyador és qui hagi aconseguit més trofeus
al atacar als vius. Que siguis persona o posseït ronda rere
ronda depèn de l’atzar del joc totalment, com veureu més endavant.
El tauler en aquest títol
es compon de 13 lloses, representant així la cabana. Aquesta té: un
segon pis de 5 lloses; un primer pis de 5 lloses; unes escales per anar del
primer pis al segon i viceversa; un soterrani; unes golfes. Tothom comença a
les escales i un dels jugadors com a posseït, determinat a l’atzar
mitjançant el llançament dels daus d’acció. Aquest jugador ha d’agafar
la carta de Necronomicón sense numerar. Representa que aquest ha sigut
l’imbècil que ha llegit els passatges del llibre i ha provocat el desastre,
sent el primer posseït de la partida. A partir de la segona ronda del
joc, cada jugador ha de llançar el dau de possessió per determinar qui
torna a la normalitat o qui és posseït (o segueix sent-lo). Mentre menys
punts de vida tinguis com a persona, més fàcil és ser posseït.
Durant la primera ronda,
l’orde de joc és el següent: comença el jugador situat a l’esquerra del posseït
i es procedeix en sentit horari, sent l’últim jugador en actuar el posseït.
A partir de la segona ronda, l’orde de joc es determina per la posició dels
jugadors en les lloses que composen la cabana, les quals estan
numerades: primer actuarà aquell que estigui en la llosa 1, després qui estigui
en la 2, a continuació qui hi hagi en la 3... i així successivament,
independentment de si són persones o posseïts.
Abans de passar a fer
accions per part de tothom, les persones han de seleccionar una fitxa
d’acció de les que tinguin disponibles. Aquestes determinen quantes accions
podran fer quan els toqui jugar. Mentre més alt sigui el número de la fitxa
d’acció seleccionada pitjor, ja que pot provocar que s’hagi de robar una carta
d’esdeveniment. Aquestes normalment són coses dolentes que afecten
directament a la persona que hagi utilitzat la fitxa d’acció més
alta. A més, fan aparèixer branques arreu de la cabana que
ataquen a qualsevol persona (als posseïts no) que entri allà on
es troben, traient-los punts de vida. Un cop feta aquesta part, tothom
pot actuar en l’orde indicat en el paràgraf anterior. I què pots fer com a persona?
Fugir dels posseïts, això segur. Després, pots fer accions de buscar
per trobar pàgines del llibre i armament per defensar-te d’ells (mai
pots atacar de forma voluntària a un posseït, tot i que sí que pots
defensar-te quan ells t’ataquen si tens un arma). Més coses que pots fer són curar-te
les ferides o bé descansar per recuperar fitxes d’acció (aquestes
es van gastant i l’única que recuperes en acabar una ronda es la del número 2
si és la que has utilitzat, que es la més baixa de
totes)... Hi ha més accions per fer, però el que has de saber és que cada llosa et permet fer-ne unes o altres. Per
exemple, la número 3 et permet amagar-te i buscar, mentre que en
la número 1 només pots curar-te.
No obstant, l’acció més
important com a persona és la de cremar les pàgines del
llibre en una llosa que tingui un altar. El requisit per a fer-ho és disposar com a mínim d’una pàgina i haver
entrat a les golfes o al soterrani un cop almenys. Per entrar a una d’aquestes
dues habitacions fa falta una clau, que es pot aconseguir descartant cartes
de cerca que tinguin el símbol de la clau en el moment en què
s’obtenen fent l’acció de buscar en les lloses pertinents. Per cremar
el llibre has de llançar els tres daus d’acció i arribar a treure la
quantitat de cors que indica l’altar on estàs fent l’acció. Per exemple,
l’altar de la llosa número 4 exigeix obtenir 5 resultats de cors. No
és gens fàcil, tenint en compte que cada dau d’acció té
com a molt resultats de dos cors... Tot i així, es pot baixar la dificultat per
cremar el llibre de dues formes, fent que necessitis obtenir menys cors
en la tirada. Totes dues formes són compatibles entre elles i es poden aplicar
diverses vegades. Són:
- Per cada pàgina del
llibre addicional a la primera que tinguis, necessitaràs un resultat de cor
menys.
- Si tens dues pàgines del
llibre amb números
consecutius, necessitaràs un resultat de
cor menys.
Com a posseït disposes
de cinc accions, que les acabes gastant sobretot en anar perseguint a les persones
i atacant-les sense pietat. Pots tenir més o menys accions en funció de la
quantitat de punts de vida que tinguis com a persona: com menys
en tinguis, de més accions disposes com a posseït. Com a tal, pots
atacar voluntàriament a les persones. Quan ho fas, llances els tres daus
d’acció i tens en compte els cors obtinguts. El defensor llança el tres daus
també i es fixa en el número d’escuts aconseguits. Si el número de cors
obtinguts atacant com a posseït és major que el número d’escuts
aconseguits pel defensor, aquest perd tants punts de vida com diferència
hi hagi. Quan com a posseït fas mal a una persona, aconsegueixes
un trofeu, independentment de quants punts de vida li hagis tret.
Una persona que és
atacada pot defensar-se de l’atac d’un posseït si té un arma. Un cop el
defensor ha llançat els daus d’acció per veure quants escuts treu, també
té en compte el número de cors obtinguts. D’aquesta forma és com als posseïts se’ls hi arrenquen les extremitats.
Per exemple, amb un resultat de quatre cors el posseït atacat perd la
cama dreta. Les extremitats arrencades poden ser utilitzades pels posseïts
per moure-les per la cabana i fer que ataquin a les persones.
Al final, a mesura que la partida avança, és impossible no
rebre danys per la quantitat de branques i extremitats humanes
que hi ha per tota la cabana, afegint-li el fet de que els posseïts segueixen
assetjant sense parar. L’ única forma de matar un posseït és arrencant-li totes les extremitats: cames,
braços i cap.
The Possession el vaig comprar per estar basat en la pel·lícula
esmentada al començament d’aquest article. Va ser compra a cegues totalment i
el considero una bona adquisició. Dir que és un joc
difícil d’aprendre i gens fàcil de portar a terme una primera partida. Està
dedicat més aviat a un públic més friki, no és gens
familiar. Això sí,
és molt fidel a la pel·lícula, traient alguns petits
detalls que per mecànica del joc, suposo, s’han hagut de quedar així. Com a
curiositat, sapigueu que em va costar 26,66 euros. Casualitat?
Si voleu saber més del joc
trobareu informació aquí.
Cristian Becerra (El Dado Dorado)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada