diumenge, 13 d’octubre del 2024

TEMPS DE COMIATS

                             

No hi ha res per sempre. Encara que moltes vegades sembli que sí, que persones i situacions no canviaran mai al teu voltant. Però ho fan, se’n van, s’acomiaden o es transformen, uns cops per a bé i altres, no tant. I ja mai més tornes a banyar-te en el mateix riu d’abans. T’acomiades i comences a trobar a faltar algú, un lloc, un costum, una manera de fer les coses. Tan sols et resta desitjar el millor a qui marxa o, potser, tornar a algun indret que va ser el teu pa de cada dia i celebrar haver-hi anat en altre temps.

Arribar al final d’un camí mai no és fàcil, encara que ho hagis escollit. Sovint el recorregut és difícil, ple d’obstacles i entrebancs, però, alhora, ple de satisfaccions i sorpreses. Mirem enrere i pensem que segurament ho podríem haver fet millor, diferent… Però ara som aquí, i això no podem canviar-ho! Records, imatges, paraules… ningú no ens els esborrarà, ningú no ens els podrà prendre. Ans al contrari, dependrà de nosaltres que pervisqui al nostre cor.

Hi ha persones que deixen empremta. Aquest octubre, una d’elles, que destaca sobre molts, que sempre ha envoltat la meva feina i que va marcar moments importants de la meva vida, marxa a un altre destí. Ell hi era amb una abraçada quan vaig acomiadar ma mare per a sempre, l’11 d’octubre de fa dinou anys, i quan vaig presentar el meu primer llibre de relats, el juny de fa tres voltes completes al sol. També unes paraules seves, unes flors i un peluix donaven la benvinguda al món al meu fill, fa gairebé vint-i-vuit anys.

Per això i perquè l’aprecio, no puc estar-me de deixar unes paraules escrites dedicades a ell. Si mai no les llegeix, no passa res. El que més m’importa és que jo sé que les he escrit.

Allà on va, segur que li anirà molt bé perquè val i treballa de valent. Perquè sap estar a tot arreu i és exigent, i perquè té això que en diuen carisma. Espero que tingui molta sort i que visqui més moments gloriosos. Com els que hem pogut compartir amb ell. A reveure!

Patricia Aliu
patri.aliu@gmail.com