dissabte, 15 d’octubre del 2016

Fins l’Outlets

 

El proper 27 d’octubre obre les portes Viladecans Styles Outlets, un altre centre comercial més a l’eix de centres comercials que va des del Gran Via 2, Splau, Alcampo, Vilamarina, Barnasud i Ànec Blau i que a més no és un outlet, és una gran superfície amb grans descomptes segons les ultimes declaracions de l’empresa Neinver.

El Baix Llobregat és la zona de Catalunya amb més metres quadrats de grans superfícies per habitant. El comerç no estem en contra d’aquest enèsim centre comercial, estem en contra d’aquest model francès de comerç, i reivindiquem el model català com a línia a seguir en la propera llei de comerç que esta a punt d’arribar al parlament (l’actual esta suspesa pel constitucional). Necessitem una llei que per exemple reguli els outlets i la seva definició legal que és que només poden vendre roba o productes d’una temporada anterior amb un descompte destacat. Qui vigila que això es compleixi? Un outlet no és dolent, és necessari en el mercat actual. Però de veritat ens creiem que la botiga del Barça vendrà la samarreta de la temporada passada? La bomboneria Lindt vendrà bombons caducats?

L’arribada d’una gran empresa com Neinver i un centenar d’empreses que conté no és dolent per a l’economia de la ciutat, fins i tot és una oportunitat per a les persones aturades i empreses de servei de la ciutat. Això es una realitat, però l’obertura de 13 botigues d’esport a l’outlet, per posar un exemple, pot fer molt de mal al comerç del mateix sector de la ciutat. Això és el que ens preocupa i també ho és que l’outlet no s’implanta en una zona de la ciutat ja existent, es posa en una zona totalment equipada, neta i maca. Això ho tenim a la nostra zona comercial? La resposta és no. Tenim carrers peatonals amb més sots que un camp de golf, plena de pixats de gossos, parterres d’arbres mal cuidats i en general amb una sensació de brutícia alarmant.

La Xarxa va proposar fa dos anys la creació de la mesa de comerç, un òrgan per millorar la comunicació i posar-nos a treballar per l’arribada d’aquesta gran superfície. La conclusió és que totes les reivindicacions que van sortir d’allà no han arribat enlloc. Eren bàsicament tres: millorar la zona comercial actual amb obres per a millorar el paviment i la lluminositat del carrer, millorar la senyalística de la ciutat per a indicar on són els principals eixos comercials i les coses importants de la ciutat, i per últim millorar la inversió en comerç en el pressupost de la ciutat. Què han fet en dos anys? Tenim una llum millor en uns trams, la senyalística fa dos dies que s’ha començat a pensar i amb un impacte insuficient, i del pressupost seguim igual o anem a pitjor (un exemple és que el pressupost de comerç i turisme és inferior al de la jardineria del Business Park) i les altres administracions han quasi doblat la seva aportació.

En resum, nosaltres continuem treballant, incloent converses amb Neinver i amb altres associacions de la zona delta per treballar en pro del petit comerç i animem tot el comerç de la ciutat a associar-se i treballar per intentar canviar les coses! Els petits canvis son poderosos!

Esteve Blanch