divendres, 15 de desembre del 2017

QUASI UNA CANÇÓ PIRATA: Cervell, cor, mans

 Mary Read, pirata anglesa entre 1719 i 1720

El vaixell de la meva vida creua espai i temps, 

deixa empremtes a l’aigua mentre passa. 

Amb cervell i mans com a timoners. 

Si faig el possible per oblidar la por, seré capaç de tot. 

Seguir els dictats del cor gairebé sempre, 

compartir sentiments, la millor singladura 

davant de la gran mar blava 

d’allò desconegut, d’allò mai no vist ni trobat.

Pirata per coratge i valentia, 

sense témer les opinions negatives -només les seves-, 

el meu vaixell hissa l’ensenya de l’ànima al màstil més alt. 

Disposat a lluitar contra el vent i la marea 

per trobar el tresor colgat o amagat 

al més profund de l’oceà. 

Un tresor que pugna per ser reconegut, 

per ser millor, per arribar més lluny, 

per sortir de la closca de nou, 

brillar amb tota la força, 

tenyir de llum el món i els qui l’habiten.

Cervell, cor, mans.

La brúixola, el meu cervell.

Les mans, la tinta -gust de sal-

amb què dibuixo 

el que em flueix del cap

i m’esclata al cor. 



Patricia Aliu

patri.aliu@gmail.com