divendres, 15 de maig del 2020

PREGUNTES QUE ENS HEM DE FER

Durant aquests dies i mesos,

tots sols o confinats amb altres,

cal que cuidem molt dels silencis

i dels moments de solitud.

Penetrem a l'interior

del nostre cor i preguntem-nos:

com estic vivint el què ens passa?

què em neguiteja i preocupa?

M'escolto a mi mateix sovint

i aprenc de tot aquest esforç

a compartir el que sóc i visc

amb tots els qui habiten a casa?

No oblidem la vida en comú,

creixem en bona convivència,

que tots se sentin recolzats

i em vegin sempre pendents d'ells.

Si explico als de casa el que sento,

podré escoltar el que ells em diuen,

i fer-los també preguntes

com me les he fetes a mi.

Com us trobeu, com us sentiu,

com ho viviu, tot el que passa,

què us preocupa, teniu pors?

i començaran a parlar.

Aniran obrint els seus cors,

compartint angoixes i anhels.

Ens compenetrarem molt més

recolzats els uns amb els altres.

La llar esdevindrà un fogar

de pau, benestar i acollida,

gaudirem de viure tots junts

i de pertànyer a la família.

Atenem les necessitats

primàries de cadscú, 

i no oblidem d'atendre els cors

de tots els qui vivim plegats.

Oriol Garreta