dissabte, 15 de maig del 2021

Dues-centes pàgines de trossos de vida busquen persones que llegeixen

He publicat un llibre de relats! Si m’haguessin dit fa un any, en plena efervescència de la pandèmia, que el meu somni s’acompliria aquest 2021, en ple abril, no m’ho hagués cregut. Diuen que tot arriba quan toca, quan és el moment, i a fe que és veritat! Si podeu, no deixeu de banda el que voleu. Val molt la pena esperar, perseverar i, un dia, llençar-se a la piscina.

A “Retazos de vida/Fragments de vida” trobareu històries breus, algunes amb tints autobiogràfics i altres totalment imaginàries, sobre l’existència tal com jo la veig i la sento. A vegades, temes menors —que no ho són per a qui els escriu—, i altres cops, els grans temes als quals sempre donem voltes. En tot cas, la majoria estan escrites en primera persona, però no sempre soc jo, sinó una altra que viu en mi. M’agrada jugar amb l’ambigüitat! A més, la gent que escrivim ho fem basant-nos en el que vivim i per això sempre hi ha algú que s’identifica amb el que diem.

Aquests són dies dolços, de sentir l’estima de moltes persones de Viladecans i de fora en saber la notícia: família, amics, companys de feina. Dies d’agraïment per totes les mostres d’afecte que m’arriben, per l’oportunitat d’escriure cada mes que m’ha donat el Viladecans Punt de Trobada, i també pel suport en la tasca que m’heu brindat algunes persones, com el prologuista, el meu amic i company periodista Ángel T García, o una sorpresa gràfica d’una altra amiga, la dissenyadora local Àngela Blázquez, per a l’acte de presentació. Dies d’expectativa davant de la propera presentació a la ciutat, de la qual us avisaré quan estigui tot ben lligat. Dies d’il·lusió perquè el que explico en dues-centes pàgines arribi molt endins dels vostres cors.

Mil gràcies! Ens veiem aviat!

Patricia Aliu