dissabte, 15 de desembre del 2018

No és no

No hi ha un dia per la “No violència”. 

Són tots els dies, per una “No violència”

No, és no. I si no dius que sí, també és no.

Quan la teva careta caigui, cauràs tu

No li diguis “t’estimo” amb la careta en el teu rostre;

no li diguis “et vull” per tenir-la als teus peus;

no li diguis “et desitjo” per ser el seu amo;

no li donis il·lusions ni somnis inassolibles;

no la sedueixis amb paraules embriagadores

només per tenir-la en la teva bruna obscuritat

desposseint-la de la seva ànima.

Això no et fa un ésser meravellós ni genial,

tan sols un agressor dèspota, roí i miserable

i al final, la teva companya serà la teva amarga solitud.

No m’acariciïs amb paraules defectuoses

No em facis promeses incompletes perquè m’il·lusioni amb elles,

m’entusiasmi i tingui esperances per després trencar-les.

No m’enlluernis amb paraules suggeridores perquè senti simplement 

l’admirable i no vegi en elles com m’engalipes amb la teva diplomàcia.

No m’entabanis amb els teus gestos de galant, ni et dobleguis cap a mi,

si no va a aixecar-me quan el meu cos s’esvaeixi.

No em parlis d’un futur quan no saps viure el present amb paraules seductores.

No em diguis a tot que sí, si el teu final és canviar la teva individualitat i deixar-me nua de la meva pròpia paraula.

No em lliuris el teu amor perquè jo t’ofereixi el meu per estripar el meu cor.

No m’enlluernis, entabanis, parlis, diguis, lliuris amb promeses incompletes.

Trenca aquest silenci. No et pot trencar la veu.

Aquest mar de llàgrimes en el meu rostre afligit

ja és massa gran, i no vull ofegar-me en ell.

Aquest mar de llàgrimes que envolta el meu ésser,

ja és massa ampla i no vull que m’escanyi els mots.

Aquest mar de llàgrimes que s’emporta els meus sentiments

ja no m’engolirà més els meus dies callats.

Avui obro aquesta porta fermada per les cadenes,

subjectada per la bena invisible, i unes mans

curulles de mala conducta, i començo a ser una persona.

La millor lluita és la teva independència

Que ningú t’aixafi les ales

vers la teva llibertat,

emprèn el vol que només pots fer tu

per poder ser lliure.

El teu cos no vol la seva opinió.

No hi ha un dia per la “No violència”. Són tots els dies, per una “No violència”.

No, és no. I si no dius que sí, també és no.

Nati Regàs